Hij Parc Taulí-ziekenhuis in Sabadell toewijding aan kunstmatige intelligentie (AI) voor de beheer van de hulpdiensten van het ziekenhuiscentrum met de oprichting van de Eenheid voor geavanceerde resolutiebijstand (ARA), die een AI-software heeft. De Spoedeisende Hulp van het Parc Taulí-ziekenhuis ontvangt elk jaar meer dan 130.000 patiënten.
Vanaf nu het team verpleging patiënten begeleiden en behandelen pathologieën van lage complexiteit en hoge incidentie, zoals onder andere nekpijn, enkelverstuikingen, urineweginfecties, duizeligheid, wat de wachttijden zal verminderen.
medicus is hij software ontwikkelaar die de ARA Unit gebruikt en dat is geweest specifiek op maat gemaakt voor dit project, in samenwerking met de Parque Tablón Instituut voor Onderzoek en Innovatie (I3PT).
Van de Taulí hebben ze benadrukt dat hun symptoom beoordelaarHij nauwkeuriger voor triage en pre-diagnose Klinisch bewezen, biedt het de juiste ondersteuning bij het nemen van beslissingen op een georganiseerde, snelle en efficiënte manier.
Zo zal het verplegend personeel van de ARA-eenheid, eerder opgeleid, het starten patiëntenzorg door het software geïntegreerd in het computersysteem Parc Taulí.
Via gerichte vragen elk specifiek geval, het verpleegkundig team krijgt een lijst met mogelijke ziekten wat kan zijn bevestigd of weggegooid door middel van aanvullende testen.
eindelijk, de relevante behandelingen, volgens protocollen die door de ziekenhuisprofessionals zelf zijn opgesteld, en er zal altijd een verwijzende medische professional beschikbaar toegewezen aan de eenheid.
Het verplegend personeel is hiervoor verantwoordelijk definitieve diagnose bevestigen en zal het zorgrapport genereren, dat, eenmaal verkregen, zal worden toegevoegd aan de kliniek geschiedenis van elke patiënt automatisch.
Elisabeth leeft, Hoofd Verpleegkunde op de afdeling Spoedeisende Hulp benadrukte dat “het een belangrijke doorbraak voor de hulp aan de patiënt die naar de Spoedeisende Hulp komt, aangezien het veronderstelt dat de integratie van een nieuw niveau van zorg waarin verpleegkundigen, met geavanceerde vaardigheden en met hem ondersteuning van software voor kunstmatige intelligentie, antwoord geven op vragen met een lage complexiteit.
“De ARA-eenheid is heel relevant om zichtbaar te maken aan de verpleegkundigen van de Spoedeisende Hulp en hun competentie ontwikkeling, evenals voor de integratie van kunstmatige intelligentie in een gezondheidssysteem proces heeft gewezen.